Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Nepřítomnost na pracovišti

Jakmile opouštíte kancelář na den a více, měli byste o tom dát vědět, minimálně automatickou odpovědí na příchozí emaily. Na delší plánovanou absenci je vhodné upozornit s předstihem. Že jde o základní slušnost? Přesto se mi opakovaně stává, že se projekt zpozdí kvůli nečekané dovolené klienta. Proto si dnes dovolím malé kázání.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

Proč je to problém

Každé podobné zpoždění je pochopitelně nepříjemné, neboť narušuje hladký průběh realizace a v extrémních případech může vést i k přesunutí projektu na konec pracovní fronty. Případně člověk zbytečně honí sebe i jiné jen proto, aby pak schválení dané fáze týden čekalo v mailové schránce klienta.

Pokud jsem však o dovolené či pracovní cestě zákazníka informován s dostatečnou časovou rezervou, je snadné vše naplánovat tak, aby na hluché místo vyšly procesy na straně dodavatele.

Co do e-mailu uvést

  • důvod nepřítomnosti (dovolená, pracovní cesta, nemoc, v horším případě obecnější „jsem mimo kancelář“)
  • délka nepřítomnosti (nejlépe datum od → do)
  • kontakty na zástupce (jak e-mail, tak telefon pro rychlý kontakt)
  • tip, jak se chovat v případě urgentní záležitosti

Ať už samotnou zprávu zformulujete jakkoliv, snažte se být struční a přesní, ale zároveň příjemní a zdvořilí. Berte v úvahu, že příjemci je nemilý samotný fakt, že vás nebylo možné zastihnout. Slůvko „bohužel“ či jiný způsob politování se určitě vyplatí, vtipkování obvykle ne.

Týden předem

Půjde-li o delší nepřítomnost, doporučuji minimálně s týdenním předstihem upozornit všechny účastníky rozpracovaných projektů. Například takto:

Dobrý den,

od 18. 3. do 22. 3. 2009 plánuji dovolenou. Zastoupí mě proto kolega [funkce, titul, jméno a příjmení], e-mail [e-mail kolegy], telefon [telefon kolegy].

Kolegu jsem se stavem projektu podrobně seznámil a má také přístup k logům dosavadní komunikace. Má nepřítomnost by tedy neměla průběh projektu [název projektu] nijak ovlivnit. Pošlete mu proto prosím podklady dle dříve domluveného harmonogramu.

S přátelským pozdravem
     Jan Štráfelda

Pokud podobný e-mail odesíláte více adresátům najednou, často není vhodné, aby věděli o dalších příjemcích. Nezapomeňte proto zadat jejich adresy do kolonky „skrytá kopie“.

Před odjezdem

Ukázka automatické odpovědi na příchozí zprávy nastavené v den odjezdu na dovolenou:

Dobrý den,

od 18. 3. do 22. 3. 2009 jsem na dovolené a nemohu Vám tedy odpovědět. Kopie Vašeho emailu byla proto automaticky zaslána kolegovi [titul, jméno a příjmení], e-mail [e-mail kolegy], telefon [telefon kolegy], který mě po dobu nepřítomnosti zastupuje.

V opravdu naléhavých případech mi také můžete zaslat SMS zprávu na telefonní číslo [telefonní číslo], pokusím se s Vámi spojit do 24 hodin.

S přátelským pozdravem
Jan Štráfelda.

Z automatického odpovídání také nezapomeňte vyřadit adresy e-mailových konferencí, do nichž jste přihlášeni, jinak vám hrozí vyloučení!

Jak to děláte vy?

Máte osvědčenou šablonu pro podobné zprávy? Zapomněl jsem na něco? Dejte mi vědět v komentářích.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 811 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.

Komentáře (0)

Zatím tu nejsou žádné komentáře.

Přidávání nových komentářů k tomuto článku bylo uzavřeno.