Jan Štráfelda - Průvodce online -projektem
Praha/Mělník  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz  |  Pošlete mi poptávku

Štráfeldův blog

Píšu o internet marketingu. Na rozdíl od encyklopedie, kde se snažím srozumitelně vysvětlit obecné pojmy, se v článcích zabývám hlavně principy, návody a osvědčenými postupy. Také zde komentuji důležité novinky a trendy. Užijte si je!

Účinnější výzva k akci

Teorie říká, že účinnost webu lze zlepšit použitím výzvy k akci. Například přejmenovat tlačítko „Objednávka“ na „Objednejte si…“. V praxi se však zapomíná, že aby výzva k akci opravdu fungovala, návštěvník musí chápat, jaký prospěch mu vykonání akce přinese a co přesně po něm chceme. Jak ukáži na příkladu, návštěvníka je nutno „vést za ručičku“.

Zobrazit celý článek…

Nebojte se přiznat omezený rozpočet

Ať už jste konečný zákazník nebo hledáte jednorázového subdodavatele pro vlastní zakázku, zvažte možnost uvést předpokládanou cenu rovnou do poptávky. V mnoha případech se to vyplatí. Zejména, pokud si svým odhadem ceny nejste jisti nebo jde o cenu výrazně nižší, než je na trhu obvyklé. Ušetříte tak čas dodavatelům i sami sobě.

Zobrazit celý článek…

Wireframe není prototyp

Víte, jaký je rozdíl mezi wireframe a prototypem? Podle mých zkušeností klienti oba termíny znají v kontextu úvodní analýzy či zadávací dokumentace, ale vzájemně je zaměňují. Navíc málokdy chápou, v jaké situaci jim mohou být užitečné wireframy a kdy už mají trvat na zpracování HTML prototypu.

Zobrazit celý článek…

Grafický rozcestník na úvodní stránce

Úvodní stránka webu obvykle plní několik úkolů, například informuje návštěvníka o účelu prezentace nebo mu poskytuje nejnovější aktuality. Především však slouží jako rozcestník k nejdůležitějším podstránkám. Chceme-li některé z těchto podstránek opravdu zvýraznit, upoutáme na ně pozornost pomocí speciálního grafického panelu.

Zobrazit celý článek…

Ergonomie firemního intranetu

Dušan Janovský nedávno publikoval zajímavý spot o nejčastějších problémech firemních intranetů. Letmo se dotkl i ergonomie intranetu a časté neochoty firem do jejího zlepšování investovat. Při čtení mě napadl užitečný vzoreček na počítání návratnosti investic do podobných zlepšení. Třeba se bude hodit i vám.

Zobrazit celý článek…