Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Roadmapa

Termín roadmapa (anglicky roadmap) se používá při vývoji internetových aplikací či jiného software, zejména při agilním řízení projektu. Je to vlastně časová osa, na níž jsou vyznačené termíny splnění bloků úkolů, které chceme při vývoji postupně zrealizovat.

K čemu roadmapy slouží

Roadmapa rozhodně není finální zadání. Jde spíše o dokument, který má stručně a přehledně zachytit dlouhodobu vizi projektu a u něhož se předpokládají průběžné změny. Umožňuje udržet v projektu pořádek tím, že si předem rozmyslíme priority a postup vývoje, aby na sebe jednoltivé kroky logicky navazovaly.

Roadmapy také šetří čas na komunikaci. Projektový manager, stakeholdeři, partneři projektu a další zúčastněné osoby na první pohled vidí, co je dále v plánu a kdy přibližně lze danou funkci očekávat. A nemusí se na to vývojářů neustále vyptávat.

Roadmapu navíc obvykle schvalují vývojáři společně s managementem, takže její vytvoření vede ke sjednocení očekávání na obou stranách. 

Nejjednodušší roadmapa

V nejjednodušší podobě může roadmapa vypadat jako tabulka v Google Sheets, ve které má každý měsíc přiděleny například čtyři řádky. Sloupce pak mohou být věnované jednotlivým profesím či týmům – první třeba UX designerům, druhý je pro frontend vývojáře, třetí programátory atd. Do takto vymezených buněk pak zapíšeme, co bude který tým v daném týdnu dělat.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 811 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.