Persona je fiktivní profil ideálního zákazníka z určitého segmentu cílové skupiny. Marketéři ji vytváří na základě definic cílových skupin, dat z uživatelských výzkumů a rozhovorů se skutečnými zákazníky.
Persony slouží jako pomůcka při tvorbě webů a aplikací, kdy usnadňují řešení designových otázek, UX. Místo, abychom se s vývojáři bavili v abstraktní rovině cílovky, bavíme se o personě jako o konkrétním člověku, který se na budoucím webu snaží splnit určitý úkol. Pro všechny zúčastněné je tak mnohem snazší si vše představit a ukotvit to do reality.
Pokud vám článek pomohl, pomozte mi na oplátku vy a nechte mi recenzi.
Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:
Zprávy posílám cca 8× ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.
Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 027 marketérům, kteří z nich již těží.