Jan Štráfelda - Průvodce online -projektem
Praha/Mělník  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz  |  Pošlete mi poptávku

Persona

Persona je fiktivní profil ideálního zákazníka z určitého segmentu cílové skupiny. Marketéři ji vytváří na základě definic cílových skupin, dat z uživatelských výzkumů a rozhovorů se skutečnými zákazníky.

Persony slouží jako pomůcka při tvorbě webů a aplikací, kdy usnadňují řešení designových otázek, UX. Místo, abychom se s vývojáři bavili v abstraktní rovině cílovky, bavíme se o personě jako o konkrétním člověku, který se na budoucím webu snaží splnit určitý úkol. Pro všechny zúčastněné je tak mnohem snazší si vše představit a ukotvit to do reality.

Pokud vám článek pomohl, pomozte mi na oplátku vy a nechte mi recenzi.

Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:

Zprávy posílám cca 8× ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.