Aktuální podíly vyhledávačů v ČR

Aktuální podíly vyhledávačů v ČR Již dva roky platí, že vyhledávač Seznam používají cca dvě třetiny uživatelů českého internetu, vyhledávač Google pak necelá třetina. Tím jsme spolu s Ruskem, Čínou a Koreou ve světě raritou – ve všech ostatních zemích je Google ve vyhledávání jasnou jedničkou. I v ČR však svůj podíl postupně zvyšuje.

Podle statistik měřícího systému Navrcholu vyhledávač Google v červnu 2008 poprvé dosáhl 30% podílu vyhledávání. Statistiky byly měřeny na 25 000 českých webech. Aktuální graf podílů vyhledávačů vypadá takto:

Podíly vyhledávačů v ČR - Seznam 62,8 %, Google 30,16 %, Centrum 2,86 %, Atlas 1,28 %, Jyxo 0,16 %

Souboj vyhledávačů: Seznam vs. Google

Z  uvedeného grafu je zřejmé, že malé vyhledávače typu Jyxo či Atlas jsou již v podstatě mrtvé a praktiky nemají žádnou šanci v oblasti vyhledávání znovu prorazit.

Odborníci se dnes spíše přou o to, jak dlouho si Seznam dokáže udržet náskok proti technicky vyspělejšímu soupeři. Zajímavé jsou také úvahy, proč se lokální vyhledávač proti Google ubránil v tak málo zemích a proč k nim patří právě Česká republika.

Mezi nejčastěji jmenované faktory patří:

  • velká síla značky Seznamu, který byl dříve automaticky nastavován jako domovská stránka na většině počítačů už při jejich prodeji
  • Češi jsou patrioté a nebyli ochotní používat anglickou mutaci Google
  • malé povědomí o výhodách Googlu mezi méně znalými uživateli v době, kdy Seznam s fulltextovým vyhledáváním teprve začínal

Proč je znalost podílů vyhledávačů užitečná?

Kromě patriotismu je otázka aktuálního podílu vyhledávačů pro provozovatele webu zajímavá ze dvou důvodů:

  • Více vyhledávačů znamená možnost se na internetu snáze prosadit (algoritmy jednotlivých vyhledávačů se trochu liší; často platí, že začínající weby se lépe umisťují ve výsledcích Seznamu než v Google).
  • Porovnání výše uvedeného grafu se statistikami vlastního webu může ukázat rezervy v optimalizaci pro daný vyhledávač. Vždy je však třeba přihlédnout k profilu návštěvníků, například počítačově vzdělanější lidé obecně častěji používají Google než Seznam.
Zoufalství!Nic mocUjde toVynikajícíLepší to být nemůže! (hlasů: 4)
RSS komentářů

Komentáře k článku “Aktuální podíly vyhledávačů v ČR”

  1. Gravatar Vítek P.

    6. 3. 2009 v 14.43 hod.

    Dobrý den,
    Protože sám používám prakticky jenom Google, tak jsem čekal něco jiného. Ale dodatečně mohu potvrdit, že na můj webík chodí cca 72 procent lidí ze Seznamu a cca 25 procent z Google.

    Máte to tu hezké … :-)

  2. Gravatar Ondra D.

    29. 10. 2010 v 22.51 hod.

    Ja si myslim, ze Seznam vede hlavne kvuli funkcim na hlavni strance (Novinky, Sport atd.)

    P.S. Mate pekny web!

Přidejte svůj komentář

Upozorňuji, že mohou být smazány komentáře, které se netýkají tématu článku, nejsou čtenáři užitečné, nejsou psány slušně či s diakritikou.







* Prosím, vyplňte položky označené hvězdičkou. Email se nezobrazuje.