Weblog

32 hodin na internetu měsíčně

32 hodin na internetu měsíčně Podle nejnovější tiskové zprávy Mediaresearch strávil v lednu 2009 průměrný uživatel českého internetu surfováním téměř 32 hodin měsíčně, což je o 5 hodin více než loni. Zpráva obsahuje i další zajímavé sociodemografické údaje a popisuje změny v návycích internetových uživatelů v ČR ve srovnání s loňským rokem.

Pokračování článku…

Nepřítomnost na pracovišti

Nepřítomnost na pracovišti Jakmile opouštíte kancelář na den a více, měli byste o tom dát vědět, minimálně automatickou odpovědí na příchozí emaily. Na delší plánovanou absenci je vhodné upozornit s předstihem. Že jde o základní slušnost? Přesto se mi opakovaně stává, že se projekt zpozdí kvůli nečekané dovolené klienta. Proto si dnes dovolím malé kázání.

Pokračování článku…

Vyhledávací dotazy se prodlužují

Vyhledávací dotazy se prodlužují Lidé stále častěji hledají ve vyhledávačích zadáním víceslovných frází. Více než polovina všech vyhledávacích dotazů položených v USA se skládá ze tří a více slov, více než třetina pak ze čtyř a více slov. Long tail se postupně zvětšuje.

Pokračování článku…

Aktuální podíly vyhledávačů v ČR

Aktuální podíly vyhledávačů v ČR Již dva roky platí, že vyhledávač Seznam používají cca dvě třetiny uživatelů českého internetu, vyhledávač Google pak necelá třetina. Tím jsme spolu s Ruskem, Čínou a Koreou ve světě raritou – ve všech ostatních zemích je Google ve vyhledávání jasnou jedničkou. I v ČR však svůj podíl postupně zvyšuje.

Pokračování článku…

Rychlost načítání stránek je stále důležitá

Rychlost načítání stránek je důležitá Ačkoliv éra vytáčeného připojení již dávno minula, rychlost načítání stránek stále zůstává důležitou veličinou, která přímo ovlivňuje obchodní efektivitu webu. Kromě jiného pomalé načítání stránky významně snižuje konverzní poměr.

Pokračování článku…

Rozlišení obrazovky vs. okno prohlížeče

Rozlišení obrazovky vs. okno prohlížeče Podle statistik měřící služby Navrcholu z června 2008 používá přes 51 % uživatelů internetu monitory s rozlišením 1 280 × 1 024 a větším. Dalších 40 % pak přistupuje k internetu s rozlišením obrazovky 1 024 × 768. Znamená to, že doba úzkých stránek definitivně skončila?

Pokračování článku…