Politický marketing online

Politický marketing online Podle údajů ČSÚ za rok 2007 používá počítač více než 60 % obyvatel ČR. Přibližně polovina všech obyvatel nad 16 let patří k pravidelným uživatelům internetu. Internet se tak stává velmi zajímavým kanálem pro získávání voličů. Samozřejmě za předpokladu dobře naplánované strategie propojené s offline kampaní a s realizací profesionály, kteří rozumí internetovým specifikům.

Úspěšný politický marketing na internetu však předpokládá více, než jen vytvoření a vystavení statického webu. Jednou z nejužitečnějších možností internetu je možnost obousměrné komunikace. Vaši potenciální voliči tak mohou diskutovat nad vašimi názory či komentovat vaše články (politický weblog). Mohou vám také přímo pokládat otázky k volebním tématům (kontaktní formulář, chat…). Velký význam má i jednodušší propojení s dalšími médii (např. automatické zasílání novinek novinářům emailem, sledování tiskových zpráv s pomocí technologie RSS…).

Podobné jako u komerčních webů je důležité zajistit si dostatek návštěvníků (placenou reklamou ve vyhledávačích, bannery, využitím email marketingu, publikováním v jiných online médiích…). Pokud je web dobře zpracován po technické stránce, lidé na něj přichází i přes vyhledávače, bez vynaložení dalších finančních prostředků. Další návštěvníky je možné získat třeba virální kampaní (lidé si stránky navzájem doporučují). Internet zkrátka poskytuje pro politický marketing mnoho možností.

Jak vám mohu s politickým marketingem pomoci:

  • vysvětlím vám možnosti, zkonzultujeme vaše nápady
  • pomohu vám s tvorbou konkrétní strategie podle vašich potřeb
  • pomohu vám vymezit rozsah a identifikovat vhodný obsah webu
  • poradím vám s informační architekturou
  • zajistím dodavatele pro vlastní realizaci projektu
  • dohled nad technickým zpracováním webu
  • následné poradenství v průběhu volební kampaně a po ní

Politický marketing online se vyplatí

Dobře fungující politický marketing na internetu vám přinese:

  • levný způsob propagace vašich názorů a myšlenek
  • možnost oboustranné komunikace s voliči (zpětná vazba)
  • jednodušší a efektivnější komunikaci s médii
  • možnost využití virálního marketingu
  • a v konečném důsledku nárůst počtu spokojených voličů

Orientační cena poradenství

Odhadnout pracnost podobného poradenství je obtížné, časová náročnost se může značně lišit podle konkrétních požadavků. Obvykle je potřeba nejdříve absolvovat osobní schůzku a na ní probrat jednotlivé možnosti. Úvodní schůzka obvykle trvá přibližně 2 hodiny, cena za ni je tedy 1 900 Kč + DPH.

Následující práce mohou zabrat od 2 do 25 hodin, v závislosti na míře účasti na plánování politického marketingu na internetu (pouze obecné poradenství nebo i tvorba konkrétní strategie a taktiky, analýza informační architektury, pomoc s výběrem dodavatele…).

← Zvyšování obchodní efektivity webu

Poptávkový formulář

Vyžádejte si konzultaci i pro svůj projekt! Obratem vám zašlu cenu a časové možnosti. Kontaktovat mě můžete také na emailu jan@strafelda.cz.

 
 
 
 
 
Tato otázka slouží k ověření, zda nejste spamovací robot.
 

* Prosím, vyplňte položky označené hvězdičkou.